Hem
Produktnyheter
Utförsäljning
Förbeställ
Casar/Väskor
Digital DJ
Kablar/Kontakter
Ljud/Studio
Ljus
Musikinstrument
Programvaror
Skivor CD/DVD
Skolprodukter
Tillbehör
Tillverkare

  KÖPVILLKOR


BESTÄLLNING
Du gör lättast din beställning på denna hemsida, annars går det även bra på telefon 08-258020, måndag-fredag 13.00 - 18.30, lördag 12.00-15.00. Observera dock att telefonorders endast kan skickas mot postförskott.

BETALNINGSVILLKOR
På hemsidan kan du enkelt välja mellan att betala med kort (Visa och Mastercard), mot faktura eller förskottsbetalning. Vid förskottsbetalning så mailar vi en faktura (räkning) till dig som du får betala in till vårat bank- eller plusgirokonto och när vi ser att pengarna har kommit in så skickar vi din order.

BETALNING MED KORT



Det går bra att betala med VISA eller Mastercard hos oss. Betalning sker direkt via webben där alla uppgifter är krypterade genom TellusPay/Samport. Observera att leveransadressen måste stämma överens med kortets adress.

Vad är säkerhetskod (CVV2/CVC2)
För att höja säkerheten uppmanas du som kund att ange tre sista siffrorna som är tryckta i signaturfältet på baksidan av kortet. CVV2 är VISAs benämning och CVC2 är MasterCards benämning, på marknaden kallas den för Säkerhetskod eller säkerhetsnummer. Denna kod skickas till kortutgivaren för kontroll och verifiering.

Var hittar jag koden på kortet?
På Visa, Mastercard och Eurocard hittar du koden som är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida. Se bildexempel nedan.

VISA


Mastercard


Varför måste säkerhetskod anges?
Detta är för att höja säkerheten. Dessa siffror är slumpmässigt framtagna av kortutgivaren och får endast användas som verifikation vid Distanshandelsköp.

Om du vill veta mer om säkerhetskoden, kontakta din bank eller kortutgivare.


Verified By Visa

Verified by Visa är Visas produktifiering av 3 D-Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp.

Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.



Läs mer om Visa Verified


Mastercard SecureCode är Mastercards produktifiering av 3 D-Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp.

Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.



Läs mer om Mastercard SecureCode


BETALNING MOT FAKTURA (privat & företagskunder)

Klarna faktura

Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 2% + gällande referensränta. Vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor, kontakta Klarna. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress, vid köp över 2000 kr görs sedvanlig kreditprövning. Mer information om Klarna hittar ni på www.klarna.se. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 50 kr inkl moms som bakas in i fraktavgiften.

BETALNING MOT FAKTURA (kommuner, skolor, kyrkor)
Betalningsvillkor 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift samt lagstadgad dröjsmålsränta. Vänligen kontakta oss per telefon med din order.

LEVERANSSÄTT
Leverans sker normalt med DHL Servicepoint. Du har normalt din beställning inom 3 dagar om inget annat meddelas.

PRISER
Alla priser på hemsidan inkluderar 25% moms. Vi reserverar oss för eventuella prisförändringar och skrivfel.

OUTLÖSTA PAKET
Outlösta paket debiteras med den verkliga fraktkostnaden tur och retur dock minst 340 kr inklusive moms. Inbetalning skall ske inom 10 dagar från fakturadatum.

FRAKTKOSTNAD
Frakt och eventuell fakturaavgift tillkommer alla orders om inget annat anges. För att se hur mycket frakten är på din order så lägger du varan i varukorgen och sen trycker gå till kassan, då visas hur mycket fraktkostnaden är på just din order.

TRANSPORTSKADOR
Kontrollera alltid din leverans vid mottagandet. Eventuell skada anmäls omgående till fraktbolaget. Om du hämtar ut ditt paket på en Servicepoint så anmäler du transportskadan där. Därefter kontaktar du någon hos oss.

GARANTI
Normal garantitid är 1 år. Observera att en del proffsprodukter bara har 3 månaders garanti. En del produkter har även längre garanti som sträcker sig från 2 år och uppåt. Förslitningsskador och förbrukningsartiklar är undantagna från garantin. Garanti gäller ej vid skada orsakad av kund genom olycka/oaktsamhet.

SERVICE
Du måste alltid begära ett RMA nummer innan du skickar in din produkt på reparation. Detta gör du lättast på info@djservice.se eller på telefonnummer 08-258020. Dessutom måste en kopia på fakturan samt en utförlig felbeskrivning bifogas. Klicka här för att ladda ner en servicerapport som måste bifogas. Du står för frakten till oss och vi står för frakten tillbaka till dig.

ÅNGERRÄTT
Du har rätt att returnera beställda felfria varor. Meddelande om detta ska lämnas omedelbart vid varans mottagande, dock senast inom fjorton (14) dagar från leverans. Meddelande skall ske per mail till info@djservice.se eller per brev till International DJ Service, Sveavägen 139, 113 46 Stockholm.

Meddelandet skall innehålla följande information; 1) fakturanummer 2) benämning/titel på de produkter som du vill returnera. De returnerade varorna skall vara i oanvänt och oskadat skick i originalförpackning. Ångerrätten gäller inte för produkter där du har en programvara som kräver ett serienummer. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna). Fyll i orsaken till returen på fakturans baksida! Du måste själv bekosta returporto. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Returen skall skickas tillbaka till oss inom sju (7) dagar från att ångerrätten är åberopad. Ångerrätten gäller ej specialbeställda varor.


BYTE
Om du vill byta en vara krävs att förpackningen är obruten eller plomberad. Plombering måste begäras vid beställning. Vid retur måste du alltid ha ett returnummer, det får du om du skickar ett mail till reklamationer@djservice.se eller ringer på telefonnummer 08-258020. Returer som skickas till International Discjockey Service som saknar returnummer kommer ej hanteras.

När du har fått ett returnummer kan du returnera varan på egen bekostnad, dock inom 7 dagar.

OBS! Du måste vara över 18 för att få beställa i från oss. Annars krävs målsmans godkännande.


 
 Varukorgen
 
 Summa: 0 kr
 Till kassan »

 Information
 Köpvillkor
 Nyhetsbrev
 Om företaget
 Räntefritt
 Service
 Uthyrning
 Öppettider & karta
 Djkurs