DJ Service
Snabba leveranser
Snabba leveranser
Trygg e-handel
Trygg e-handel
Handla räntefritt
Handla räntefritt
Varukorgen
Favoriter

Köpvillkor

ALLMÄNT
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Vi har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. All bildinformation på Webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Kunden erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung.

BESTÄLLNING 
Du gör lättast din beställning direkt på hemsidan. Om du representerar en kommun, kyrka, skola eller institution går det även bra att maila eller ringa in din order på telefon 08-258020, måndag-fredag 13.00 - 18.30, lördag 12.00-15.00. Observera dock att telefonorders endast kan skickas mot förskottsfaktura.

BETALNINGSVILLKOR 
På hemsidan kan du enkelt välja mellan att betala med kort (Visa och Mastercard), mot faktura eller delbetalning. Om du skulle vilja Swisha in din betalning är du välkommen att kontakta oss för mer info.

BETALNING MED KORT



Det går bra att betala med VISA eller Mastercard hos oss. Betalning sker direkt via webben där alla uppgifter är krypterade genom TellusPay/Samport. Observera att leveransadressen måste stämma överens med kortets adress.

Vad är säkerhetskod (CVV2/CVC2)
För att höja säkerheten uppmanas du som kund att ange tre sista siffrorna som är tryckta i signaturfältet på baksidan av kortet. CVV2 är VISAs benämning och CVC2 är MasterCards benämning, på marknaden kallas den för Säkerhetskod eller säkerhetsnummer. Denna kod skickas till kortutgivaren för kontroll och verifiering.

Var hittar jag koden på kortet?
På Visa, Mastercard och Eurocard hittar du koden som är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida. Se bildexempel nedan.

VISA


Mastercard


Varför måste säkerhetskod anges?
Detta är för att höja säkerheten. Dessa siffror är slumpmässigt framtagna av kortutgivaren och får endast användas som verifikation vid Distanshandelsköp.

Om du vill veta mer om säkerhetskoden, kontakta din bank eller kortutgivare.


Verified By Visa

Verified by Visa är Visas produktifiering av 3 D-Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp.

Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.



Läs mer om Visa Verified


Mastercard SecureCode är Mastercards produktifiering av 3 D-Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp.

Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.



Läs mer om Mastercard SecureCode


BETALNING MOT FAKTURA (privat & företagskunder)

Klarna faktura

Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 2% + gällande referensränta. Vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor, kontakta Klarna. Förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress, vid köp över 2000 kr görs sedvanlig kreditprövning. Mer information om Klarna hittar ni på www.klarna.se. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 50 kr inkl moms som bakas in i fraktavgiften.

BETALNING MOT FAKTURA (kommuner, skolor, kyrkor)
Betalningsvillkor 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift samt lagstadgad dröjsmålsränta. Vänligen kontakta oss per telefon med din order.

LEVERANSSÄTT
Leverans sker med DHL. Vi erbjuder DHL servicepoint, DHL paket och DHL hemleverans. Du har normalt din beställning inom 3 vardagar om produkten finns i lager och inget annat meddelas.

PRISER
Alla priser på hemsidan inkluderar 25% moms. Vi reserverar oss för eventuella prisförändringar och skrivfel.

OUTLÖSTA PAKET
Outlösta paket debiteras med den verkliga fraktkostnaden tur och retur dock minst 340 kr inklusive moms. Inbetalning skall ske inom 10 dagar från fakturadatum.

FRAKTKOSTNAD
Frakt och eventuell fakturaavgift tillkommer alla orders om inget annat anges. För att se hur mycket frakten är på din order så lägger du varan i varukorgen och sen trycker gå till kassan, då visas hur mycket fraktkostnaden är på just din order.

TRANSPORTSKADOR
Kontrollera alltid din leverans vid mottagandet. Eventuell skada anmäls omgående till fraktbolaget. Om du hämtar ut ditt paket på en Servicepoint så anmäler du transportskadan där. Därefter kontaktar du någon hos oss.

GARANTI
Normal garantitid är 1 år. Observera att en del proffsprodukter bara har 3 månaders garanti. En del produkter har även längre garanti som sträcker sig från 2 år och uppåt. Förslitningsskador och förbrukningsartiklar är undantagna från garantin. Garanti gäller ej vid skada orsakad av kund genom olycka/oaktsamhet. Vid köp av varor som är märkta som B-stock (kundreturer, demoprodukter) elller 2nd Hand (begagnade) så gäller speciella garantiregler. Läs i produktbeskrivningen vad som gäller för just den aktuella produkten


SERVICE
Du måste alltid begära ett RMA nummer innan du skickar in din produkt på reparation. Detta gör du lättast på info@djservice.se eller på telefonnummer 08-258020. Dessutom måste en kopia på fakturan samt en utförlig felbeskrivning bifogas. Klicka här för att ladda ner en servicerapport som måste bifogas. Du står för frakten till oss och vi står för frakten tillbaka till dig.

ÅNGERRÄTT

Du har rätt att returnera beställda felfria varor. Meddelande om detta ska lämnas omedelbart vid varans mottagande, dock senast inom fjorton (14) dagar från leverans. Meddelande skall ske per mail till info@djservice.se eller per brev till International DJ Service, Sveavägen 139, 113 46 Stockholm. 

Meddelandet skall innehålla följande information; 1) fakturanummer 2) benämning/titel på de produkter som du vill returnera. Ångerrätten gäller endast produkter i nyckick samt oskadad originalförpackning. Ångerrätten gäller ej för produkter som innehåller programvara eller hårdvaruprdukter där programvaror ingår. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna). Fyll i orsaken till returen på fakturans baksida! Du måste själv bekosta returporto. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Returen skall skickas tillbaka till oss inom sju (7) dagar från att ångerrätten är åberopad. Ångerrätten gäller ej specialbeställda varor.

Ångerrätten gäller ej för hygienprodukter så som puffskydd, kazoo, munspel, munstycken, in-ear hörlurar eller liknande. Detta gäller även varor där dessa produkter ingår. Är det oklart om det gäller din vara är du välkommen att kontakta oss.

Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag om produkten inte kan säljas som ny efter en retur. Detta bedöms av våra servicetekniker vid mottagande av varan.

BYTE 

Bytesrätten gäller endast produkter i nyskick samt oskadad originalförpackning. Bytesrätten gäller ej för produkter som innehåller programvara. Vid retur måste du alltid ha ett returnummer, det får du om du skickar ett mail till reklamationer@djservice.se eller ringer på telefonnummer 08-258020. Returer som skickas till International DJ Service som saknar returnummer kommer ej hanteras. 

När du har fått ett returnummer kan du returnera varan på egen bekostnad, dock inom 7 dagar.

B-STOCK / 2ND HAND

B-stock är fullt fungerande produkter (om inget annat anges) som säljs till reducerat pris och kan vara kundreturer, demo-exemplar samt reparerade produkter. För att få reda på varans skick samt garanti-tid ber vi dig läsa informationen under produktbeskrivningen. 2nd hand produkter är begagnade produkter som säljes i befintligt skick och endast med 7 dagars funktionsgaranti. Om du har anspråk på att något ej fungerar som det skall (som ej är angivet som fel i produktbeskrivningen) så måste detta påpekas inom 7 dagar från att varan hämtats ut.


djservice.se följer konsumentköplagen och lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal, den så kallade distansavtalslagen, vilken innehåller krav på näringsidkarens informationsskyldighet och regler om konsumentens ångerrätt. Detta innebär en trygghet för dig som konsument eftersom näringsidkaren inte får ger dig sämre villkor än vad som står i lagen. Läs mer om konsumentköplagen på http://www.konsumentverket.se 


OBS! Du måste vara över 18 för att få beställa i från oss. Annars krävs målsmans godkännande.