ALLMÄNT Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Vi har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. All bildinformation på Webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor kunden erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung.
BESTÄLLNING Du gör lättast din beställning direkt på hemsidan. Om du representerar en kommun, kyrka, skola eller institution går det även bra att maila in din order.
PRISER OCH BETALNING
Varje vara anges med pris inklusive moms. I Kassan kan man se det totala priset inklusive moms, eventuella avgifter samt avdragna rabatter.
Att beställa och betala via djservice.se är säkert och enkelt. Vi tillhandahåller följande betalalternativ i Sverige:
- Direktbetalning via din Internetbank: Handelsbanken, Nordea, SEB eller Swedbank
- Qliro faktura med 14 dagar som betalningsvillkor
- Qliro Konto och Qliro Delbetalning
- Kortbetalning med VISA eller MasterCard
Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost.
Qliro gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Du har möjlighet att välja det betalningsalternativ som passar dig. Börja med att välja om du vill betala före eller efter leverans. Genom att ange eller efterfråga information i kassan godkänner du våra användarvillkor och behandling av dina personuppgifter.
QLIRO FAKTURA Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Betalningsuppgifterna skickas via e-post till den mejladress du anger vid köpet. Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift. Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om 14 dagars kredit. För mer information om Qliros villkor klicka här.
QLIRO ”KÖP NU, BETALA SENARE” Köp nu - Betala Senare Ränta 0 % Uppläggningsavgift 19 kr. Inga ytterligare avgifter tillkommer. Fakturan skickas med e-post i mitten av kampanjmånaden
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift. Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp. Qliros fullständiga kampanjvillkor hittar du här.
Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.
QLIRO KONTO & DELBETALNING När du väljer delbetalning får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Qliro sammanställer dem på en månadsfaktura som skickas till dig via e-post i mitten av varje månad. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld.
Delbetalningsalternativ
Följande alternativ finns för delbetalning:
Vid försenad betalning skickas en påminnelse till dig och det utgår en förseningsavgift om 135 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Vid ytterligare försening tillkommer en lagstadgad inkassoavgift.
Vid köpet förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Qliro AB. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kreditköp.
Fullständiga villkor: Qliros fullständiga villkor för konto och delbetalning hittar du här. Se också Standardiserad Europeisk Konsumentkreditinformation.
KORTBETALNING Kortbetalningar sker i system som uppfyller krav enligt säkerhetsstandarden PCI-DSS. För information om din betalning kontakta Qliro via kontaktuppgifterna på https://www.qliro.com/
Du kan välja att betala hela ordervärdet med betal- eller kreditkort. Vi accepterar för närvarande VISA, Mastercard. Det tillkommer inte någon kortavgift. Kreditkortsbetalning hanteras av vår betalningspartner Qliro för att garantera snabb och säker betalning. För ökad säkerhet använder vi 3D-Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet.
Så här går det till: 1. Välj Kreditkort som betalningsmetod i kassan. Du länkas nu till Qliros säkra betalningsserver. 2. Välj typ av kreditkort, ange kortnummer, giltighetsdatum, kortets säkerhetskod (CVV) samt namn på kortinnehavaren. Vänligen observera att vid användande av e-kort bör du ange minst två månaders giltighetstid. 3. En kontroll genomförs så kortuppgifterna stämmer samt att det finns täckning för köpet. 4. Köpsumman reserveras först på ditt konto. 5. Det reserverade beloppet förs över till ”Butik” när varorna skickas från lagret.
DIREKTBANKSBETALNING MED TRUSTLY Handla och betala direkt från ditt bankkonto. Banker som Trustly stödjer: SEB, Swedbank, Handelsbanken, Nordea, Länsförsäkringar, Danske Bank, Skandia, ICA Banken och Forex Bank.
Så här går det till: 1. Välj Trustly som betalalternativ i kassan 2. Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med BankID eller säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning 3. Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet 4. Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut
BETALNING VIA SWISH
Genomför ditt köp med betalning genom Swish. Efter att du har bekräftat ditt köp i kassan samt angett ditt mobilnummer kommer du få möjlighet att välja betalsättet Swish. Vid val av betalsätt Swish måste du öppna Swish appen i din telefon. Följ därefter instruktionen i telefonen för att genomföra köpet. När betalningen är godkänd kommer du automatiskt att skickas till sidan för orderbekräftelse. Notera att du även måste ha ett giltigt Bank-id installerat för att kunna genomföra ett köp genom Swish.
BETALNING MOT FAKTURA (kommuner, skolor, kyrkor) Betalningsvillkor 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift samt lagstadgad dröjsmålsränta. Vänligen kontakta oss via email med din order.
LEVERANSSÄTT Leverans sker med DHL eller Postnord. Du har normalt din beställning inom 3 vardagar om produkten finns i lager vid orderläggningen och inget annat meddelas. Leveranstiden ska ses som ett riktmärke för hur lång tid det tar innan ordern har kommit fram och inte något vi garanterar. Flera olika saker kan påverka leveranstiden. Bor du tex i ett område där DHL inte har daglig utkörning till så kan leveranstiden förlängas. Väljer du hemleverans tar det ofta en dag längre då DHL först ska komma överens om en leveransdag med dig. Vi förbehåller oss rätten att ändra leveranssätt och transportör utan extra meddelande om det om ordern är för tung eller stor för det val du har gjort.
PRISER Alla priser på hemsidan inkluderar 25% moms och är i Svenska kronor (SEK). Vi reserverar oss för eventuella prisförändringar och skrivfel.
OUTLÖSTA PAKET Outlösta paket debiteras med den verkliga fraktkostnaden tur och retur dock minst 340 kr inklusive moms. Avgiften dras av i samband med att Qliro uppdateras med returen eller ska betalas inom 10 dagar från fakturadatum.
FRAKTKOSTNAD Frakt och eventuell fakturaavgift tillkommer alla orders om inget annat anges. För att se hur mycket frakten är på din order så lägger du varan i varukorgen och sen trycker gå till kassan, då visas hur mycket fraktkostnaden är på just din order.
TRANSPORTSKADOR Kontrollera alltid din leverans vid mottagandet. Eventuell skada anmäls omgående till fraktbolaget. Om du hämtar ut ditt paket på en Servicepoint så anmäler du transportskadan där. Därefter kontaktar du någon hos oss. Transportskador som ej är anmälda hos fraktbolaget godkännes ej.
GARANTI Normal garantitid är 1 år. Observera att en del proffsprodukter bara har 3 månaders garanti. En del produkter har även längre garanti som sträcker sig från 2 år och uppåt. Förslitningsskador och förbrukningsartiklar är undantagna från garantin. Garanti gäller ej vid skada orsakad av kund genom olycka/oaktsamhet. Vid köp av varor som är märkta som B-stock (kundreturer, demoprodukter) elller 2nd Hand (begagnade) så gäller speciella garantiregler. Läs i produktbeskrivningen vad som gäller för just den aktuella produkten. Du står för frakten till oss och vi står för frakten tillbaka till dig. Produkter som skickas in som inte har något konstaterat fel kommer att debiteras en undersökningsavgift, vilken kan variera från gång till gång och för olika märken. Samt dom fraktkostnader som har uppstått i ärendet.
SERVICE Du måste alltid begära ett RMA nummer innan du skickar in din produkt på reparation. Detta gör du lättast på info@djservice.se eller på telefonnummer 08-258020. Dessutom måste en kopia på fakturan samt en utförlig felbeskrivning bifogas. Klicka här för att ladda ner en servicerapport som måste bifogas. Produkter som skickas in som inte har något konstaterat fel kommer att debiteras en undersökningsavgift, vilken kan variera från gång till gång och för olika märken. Samt dom fraktkostnader som har uppstått i ärendet.
ÅNGERRÄTT
Du har som konsument enligt konsumentköplagen rätt att returnera beställda felfria varor. Meddelande om detta ska lämnas omedelbart vid varans mottagande, dock senast inom fjorton (14) dagar från leverans. Meddelande skall ske via hemsidan: https://www.djservice.se/sida/angerratt eller per brev till International DJ Service, Sveavägen 139, 113 46 Stockholm. Du kan också meddela oss genom att skicka in Konsumentverkets blankett. Blanketten hittar du här: Ångerblankett för konsument Att ej lösa ut paketet räknas ej som att ångerrätten är åberopad.
Ångerrätten gäller ej vid företagsköp då gäller köplagen istället för konsumentköplagen. Meddelandet skall innehålla följande information; 1) fakturanummer 2) benämning/titel på de produkter som du vill returnera. Ångerrätten gäller endast produkter i nyskick samt oskadad originalförpackning. Ångerrätten gäller ej för produkter som innehåller programvara eller hårdvaruprodukter där programvaror ingår. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna). Fyll i orsaken till returen på fakturans baksida! Du måste själv bekosta returporto. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Returen skall skickas tillbaka till oss inom sju (7) dagar från att ångerrätten är åberopad. Ångerrätten gäller ej specialbeställda varor. Ångerrätten gäller ej för hygienprodukter så som puffskydd, kazoo, munspel, munstycken, in-ear hörlurar eller liknande. Detta gäller även varor där dessa produkter ingår. Ångerrätten gäller inte heller för produkter där vi pga av produktens utformning eller karaktär ej kan avgöra eventuell användning av så som pickuper, nålar, glödlampor, batterier, färg, vätskor osv. Är det oklart om det gäller din vara är du välkommen att kontakta oss. Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag om produkten inte kan säljas som ny efter en retur. Detta bedöms av våra servicetekniker vid mottagande av varan.
REKLAMATION - 3 ÅRS REKLAMATIONSRÄTT
Felaktiga varor ska reklameras inom skälig tid från det att felet märkts eller borde ha märkts. Reklamerar du som konsument inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid.
Reklamationsfristen för dig som är konsument är som längst 3 år från varans avlämnande. Varan är avlämnad när du som konsument, själv eller genom en transportör som du anlitat eller genom någon annan som handlar på dina vägnar, har fått varan i din besittning.
För näringsidkare är reklamationsfristen som längst 2 år från mottagandet av varan.
Efter att reklamationsfristen har gått ut kan du inte längre göra anspråk gällande fel i produkten.
En reklamation gör du via hemsidan https://www.djservice.se/sida/servicearenden Om felet inte kan avhjälpas på annat sätt än att du returnerar varan, skickas en returfraktsedel med förbetald frakt. Om inget fel konstateras, kan undersökningsavgift samt returfrakt komma att debiteras dig.
TVIST
Vid eventuell tvist har du möjlighet att få saken prövad utanför domstol av Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Du kan också vända dig till EU-kommissionens onlineplattform, European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR) för alternativ tvistlösning.
ARN: http://www.arn.se/ arn@arn.se
Allmänna Reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm
EU ODR: http://ec.europa.eu/odr
B-STOCK / 2ND HAND
B-stock är fullt fungerande produkter (om inget annat anges) som säljs till reducerat pris och kan vara kundreturer, demo-exemplar samt reparerade produkter. För att få reda på varans skick samt garantitid ber vi dig läsa informationen under produktbeskrivningen. 2nd hand produkter är begagnade produkter som säljes i befintligt skick och endast med 7 dagars funktionsgaranti. Om du har anspråk på att något ej fungerar som det skall (som ej är angivet som fel i produktbeskrivningen) så måste detta påpekas inom 7 dagar från att varan hämtats ut.
djservice.se följer konsumentköplagen, köplagen och lagen om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal, den så kallade distansavtalslagen, vilken innehåller krav på näringsidkarens informationsskyldighet och regler om konsumentens ångerrätt. Detta innebär en trygghet för dig som konsument eftersom näringsidkaren inte får ger dig sämre villkor än vad som står i lagen. Läs mer om konsumentköplagen och köplagen på http://www.konsumentverket.se
OBS! Du måste vara över 18 för att få beställa i från oss. Annars krävs målsmans godkännande. |